dilluns, 14 de gener del 2013

Montgròs, per el Serrat de la Palomera.

Montserrat, tan petita i tan gran, es realment espectacular la quantitat de senders i corriols que arribem a trobar dintre d'aquesta muntanya, i l'excursió d'avui es un bon exemple, el sender que remuntà el Serrat de la Palomera i el Serrat del Faraó fins a trobar el camí que creua Montserrat de punta a punta poc abans d'arribar al Montgròs es un sender poc transitat i amb una pujada dura, a trams per sender i a trams per la mateixa roca  de Montserrat, ja moments que penses que estàs escalant, però aquesta mateixa solitud i aquets moments d'aventura el converteixen amb un recorregut molt recomanable i absolutament imprescindible, sempre segons el meu punt de vista. La baixada es un xic mes clàssica, segueix la Canal del Migdia fins el trencall que ens porta al camí dels Francesos per acabar la baixada per aquest freqüentat sender.Es una excursió relativament curta, son 7 Km, però la dura pujada per el sender del Serrat de la Palomera i, sobre tot, el tram final del Serrat del Faraó, la fan una sortida de una dificultat moderada, que ens exigeix una preparació física bona.

El track de la sortida al Wikiloc el podeu trobar AQUI

• Punt de sortida Can Jorba, masia que es trova al mig de El Bruc i de Collbato, Com arribar al poble de Collbato. Despres hem de seguir la pista forestal que porta fins al Bruc i passa per el Resaturant La Vinya Nova, despres de passar aquesta masia arribem a Can Jorba, un altre masia amb un aparcament, aqui deixerem el coche.
  • Material necessari: No es necessita res en especial, amb roba d'abric, calçat adequat, mapa, GPS (si en tenim)  i , sobre tot, aigua, en tota la ruta no en trobarem. Tenin cura d'aquestes coses ja ni ha bastant.

• Altitud mínima: 485 metres, Can Jorba.
  • Altitud máxima: 1133 metres, cim del Montgros (al GPS marcaba 1126 metres).
  • Desnivell acumulat: 773 metres.
  • Temps total: 4 hores 26 minuts, aquí estan contades las parades.

Can Jorba, inici i final de la ruta:

Seguim la pista direcció El Bruc i als pocs minuts trobem el trencall del Serrat de la Palomera:

Comencem a remuntar el sender del Serrat de la Palomera:

Anem amplia'n vistes cap El Bruc i Collbato:

En primer terme las Agulles de Can Jorba i del Mur.

El sector de l'Ajeguda:

Poc després del desviament del coll Muset trobem aquest altre trencall marcat amb una gran fita, nosaltres deixem el camí que portavem fins ara, ens portaria a la Canal del Migdia (recte) i girem a la esquerra, a partir d'ara seguirem marques blaves que remuntan el Serrat del Faraó per la seva vessant est.

Un flanqueig típic de els camins de Montserrat, amb roca seca no hi ha problemas, amb roca humida tenim que anar amb molta cura.

Hi ha trams que el camí va per sobre de les mateixes roques:

l'Alba que gaudeix salta'n de roca en roca:

Un pas clau, em d'estar atents a deixar de pujar per la roca i trobar el sender que s'interna entre el sotabosc:

Segueix un tram dur, de vegades em de fer servir les mans per ajudar-nos, ja ens trobem a la part de dalt del Serrat del Faraó:

Sortim al camí que ve del refugi Vicenç Barbe, el de la dreta es el camí que veníem, girem a la dreta (en el sentit de la marxa), a la foto a la esquerra.

Passem per un tram equipat amb cordes per ajudar-nos, Conchi passant el tram:

Ara es l'Alba, cada una el passa com li sembla millor, Alba no va fer servir la corda:

Flanquegem las parets de la Roca Plana dels LLamps:

Per arribar, quasi al moment, al cim del Montgros:

Panorámica desde el cim, veiem de la Roca Plana dels Llamps fins a las Magdalenas, pasant per Sant Jeroni, els Flautats, la Prenyada, etc.

Conchi i Alba amb el sector de Ecos i de Sant Jeroni al darrera:

Flautats, l'Elefant, la Prenyada.

Seguim ruta i baixem direcció al coll del Migdia.

Ara flanquegem les parets de La Salamandra:

Per indrets realment curiosos.

Arribem a la cruïlla de camins de la Canal del Migdia, nosaltres agafem  el sender que baixa per la mateixa canal.

Es un sender de molt bon seguir, que va baixant suaument.

Aquí estic jo amb la meva filla en un moment de la baixada:

Trobem indrets realment sorprenents.

Baixem per la Canal fins trobar aquest desviament a la esquerra, ens portará al Cami dels Francesos:

Millor amb panoràmica per fer-nos una idea mes ampla, si anesim rectes arribariem al sender del Serrat de las Palomeras.

Quan sortim de la Canal podem fer una ullada a tot el tram que hem baixat, al fons el coll del Migdia, al mig tota la baixada de la Canal del Migdia.

Moment que trobem el Camí dels Francesos, hem d'estar atents, es fàcil pasar-nos la cruïlla i seguir rectes, tornariem a pujar direcció Sant Jeroni, nosaltres el seguim cap a la dreta.

Anem baixant per aquest popular camí, es molt habitual pujar a Sant Jeroni per aquest camí, sortin de la Vinya Nova.

I trobem fauna típica de Montserrat.

Part final del Camí del Francesos, ja quasi estem de nou a la pista de la Vinya Nova.

Pista que nomes hem de seguir cap a la dreta durant poc temps per arribar a Can Jorba, final de la circular.

Podeu veure la resta de fotos a l'Álbum de Picassa.

En fi una ruta curta però bastant dura i solitària, recomable per fer un matí que tens poc temps, sobre tot ara a l'hivern, ja que al ser cara sur pots gaudir del sol de bon matí.També, si tenim temps de sobra, la podem combinar i allargar el que vulguem, ens pot sortir una ruta molt complerta si ens arribem fins a L’Alabarda Castellana i Sant Jeroni per desprès baixar per el camí nou de Sant Jeroni i agafar els trencalls del Camí del Pont o del coll dels Pollegons, d’aquesta manera ens sortiria una circular molt potent visitant alguns dels indrets mes famosos de Montserrat, això si,  ja no seria una ruta tan solitaria com aquesta.

1. M'estan entrant unes ganes d'anar a Montserrat queeeee.... Quina bona pinta que te tota eixa zona.

2. A veure si podem posar-hi remei aviat, gracies per la visita.

3. Bonitas fotos y bonita ruta, a ver si este año por fin vamos por ahí que hay ganas

4. Hola Txinbeleta, gracias por la visita y si vienes por aquí seguro que os encanta, ademas a vosotros os gusta escalar y en Montserrat vías de escalada no faltan, disfrutareis.

salu2

5. Bueeenooo ya veo que te has tomado en serio el blog, plas plas plas plas ( aplausos )...

Desde luego que tenéis ahí un pequeño gran tesoro, saludos a tus mujeres.

6. Muy bien Company solo de ver el post ya me entran ganas.
    P.D No quiero ni pensar cuando hagamos una salida de 10horas te va a faltar computadora para
    publicar la entrada, jejejej

7. Fernando ya dije que voy a intentar llevarlo adelante...............ese tesoro te gustaría, besitos a las tuyas.

salu2

8. Hombre company, tu por aquí, ya era hora que salieras de la sombra jejejejeje, tu tranquilo que ya me ayudaras a resumirla...........por cierto, ahora que por fin te has registrado en Mendiak supongo que nos "deleitaras" con esas pedazo fotos que haces pero que solo te guardas para ti kbroncete jajajaja

9. Anda que no tengo ganas de andar por ahí. No se si algún día podré ir, pero si lo hago tu serás mi guía, jeje

10. Sabes que eso esta echo, y las cervezas también corren de mi cuenta jejejeje

salu2

11. Hola, me ha gustado mucho....sigue con el blog y con el tiempo tendremos libro como el de tu amigo Andoni.....

Un besote grandote.

12. Hola Tortu me faltaban tus halagos jajajaja , cuando te vea ya comentaremos todo lo que no te haya gustado, y lo que si también :) :)

Espero que te conviertas en una asidua a este blog, sabes que tus comentarios siempre son bien recibidos.